„Csak azt ne képzeld, hogy mágiád csak holmi üdítő és felszabadító szimbolikus játék. Ne feledd, az ősforrásnál vagy, és Jákob lajtorjája mellett! Persze ne várd, és ne is csüggedj, és főleg ne kételkedj, ha a kezedbe kapott varázsbot nem virágzana ki legott. Mert nem fog.
Ne szigorú légy önmagadhoz,
de végtelenül állhatatos.
Amibe fogtál, teljes embert kíván.”
(Nagy Katalin Erzsébet)
Már jó tíz éve használjuk ezt a bolygót fiaimmal, mint virtuális lakást. Úgy küldözgetjük a nagy messzibe az aktuálüzeneteket egymásnak, mintha a szomszéd szobába kajabálnánk át, nevezhetnénk egykedvű összetartozásnak ezt, s nem gondoltam, hogy a szisztem dugába dőlhet majd. Kétezer klométer meg sem kottyant neki, de Kambodzsa, Ausztália, Új Zéland kurva messze van.
Behunytam a szemem, és Zoli nem volt sehol, az eddig behálózott tér egyetlen pontján sem észlelte a radarom. Most visszgondolva, talán ez volta kis rebbenés, ami világégésbe torkolt bennem. Talán.
Persze, beszéltünk, a képek érkeztek, a barátnője naplót is vezetett, ami meg is található a blogomon is. Nem aggódtam halálra magam, Zoli már másfél évesen fötört megállíthatatlan, miniatűr győztes hadvezérként. Meglehet, Ő nem így élte meg magát, de a hitem megtartotta. Azért a vietnami biciklitúrákat utáltam pöttyet.
Szóval úgy képzeltem én egy éve, varázsütésre elillanó erőm majd hamar visszatér, múló gyenge csak.Viszont két hónap alatt kiveszett belőlem minden, ami embernek erőt adhat, a fény, a hit, a remény. De eccerűbb, ha mutatom. A két kép között mindössze kettő hónap telik el.
Fenti fotó Saint Ivesben készült, Virginia Wolf szülőházát mentünk oda meglátogatni mi.Szünidei matiné a gyereknek.
A másik Burtonben készült, 2018 december elején kellett utaznom a bankkártyám végett, de tök beteg voltam már előtte is folyamat, kábé egy hónapja. És utána következő hónapokban szintén, egyik meghűlésből esém bele a másikba én, nonstop nightmare, brrrrr.
Utazol Arthur, letelt az évad.
Burton felé, féluton
Mert értem én, hogy én büszke daliám barbár dalia, én viszont nem tíz celsius fokos hálószobában szocializálódtam. Ide már kompromisszum kelleték, jó erős, kis szobámba apró légmelegítő, s annak használatának elektromos díjának fejében :) a vízdíjelmaradás havi részletének általam történő kiegyenlítése. Megvettem hát visszafele is vonatjegyem, s jutalmul egyéb meglepi is várt, papírtapéta, a hidegtől mindig nedves szobám falán. Komolyan mondom, azt hittem berosálok.
De inkább magamhoz ölelém kedvenc maccsomat, és leszegett fejjel fordítottam tovább.
őérte mindent
Innentől szűkszavú leszek.
Taciturn
Across the sea to you
I've left myself deserted here again
Across the sea to you
My pieces are too broken now to mend
In the middle
Under a cold, black sky
The sun will only burn for you and I
In the moment...
Before I lose my mind
These hours don't mean anything
This time...
Give me a sign
Show me the light
Maybe tonight
I'll tell you everything
Give me a sign
Show me the light
Maybe tonight
I'll tell you everything
Across the world for you
My reasons have no reasons to remain
I'd cross the world for you
I don't know what I'm doing wrong
But I can stay the same
In the middle
Under a clear blue sky
The sun can only burn for you and I
In the moment
Before I lose my mind
These hours don't mean anything
This time...
Give me a sign
Show me the light
Maybe tonight
I'll tell you everything
Give me a sign
Show me the light
Maybe tonight
I'll tell you everything
Give me a sign
Show me the light
Maybe tonight
I'll tell you everything
Songwriters: COREY TAYLOR, JAMES ROOT, JOSH RAND, ROY MAYORGA
A Tengernek túlsó partján,
ahol te újra magamra hagytál,
a tengernek másik partján
én menthetetlenül széthulltam már.
Körbezárva,
a zord, s fekete ég alatt
a nap téged, s engem fog perzselni csak,
és a perc előtt,
eszméletem, ha hagy,
nincs már mi számíthatna akkor majd.
Küldj egy jelet,
vezess engem,
ma éj, úgy lehet,
mindent elmondanék neked.
A földön is átkelnék hozzád,
az okok oktalanná váltak már,
a földön is átkelnék hozzád,
nem értem mit teszek rosszul,
mért vesztem el magam.
Körbezárva,
a kék, és tiszta ég alatt
a nap csak érted, s értem lángol majd
és a perc előtt,
eszméletem, ha hagy,
nincs már mi számíthatna akkor majd.
Küldj egy jelet,
vezess engem,
ma éj, úgy lehet,
neked elmondanék mindent
(Katalin Nagy)
Soldier of fortune
Gyakran meséltem az útról,
mit jártam én,
csavargóként éltem,
e napra várva rég,
hogy ölellek,
a dal neked szól,
s talán felelnéd,
heverj mellém, szeress,
és én biztos maradnék,
de érzem, időm fogytán van,
s a dal, mit daloltam,
csak távoli visszhang,
mint szélben
hangja malomkeréknek ,
azt hiszem, én már
kalandorként végzem.
Az idők során csavargóként
az újat hajszoltam,
letűnt napok,
éjük fagyos,
magányos utam,
de akkor úgy képzeltem,
szemem mellém vetít,
bár vakság megzavart,
mutatta, nem vagy itt,
de érzem, időm fogytán van,
s a dal, mit daloltam,
csak távoli visszhang,
mint szélben
hangja malomkeréknek ,
azt hiszem, én már
kalandorként végzem.
Igen, hallom a szélben
hangját malomkeréknek,
azt hiszem, én már (csak)
kalandorként végzem.
(Katalin Nagy)
I have often told you stories
About the way
I lived the life of a drifter
Waiting for the day
When I'd take your hand
And sing you songs
Then maybe you would say
Come lay with me love me
And I would surely stay
But I feel I'm growing older
And the songs that I have sung
Echo in the distance
Like the sound
Of a windmill goin' 'round
I guess I'll always be
A soldier of fortune
Many times I've been a traveller
I looked for something new
In days of old
When nights were cold
I wandered without you
But those days I thougt my eyes
Had seen you standing near
Though blindness is confusing
It shows that you're not here
Now I feel I'm growing older
And the songs that I have sung
Echo in the distance
Like the sound
Of a windmill goin' 'round
I guess I'll always be
A soldier of fortune
Yes, I can hear the sound
Of a windmill goin' 'round
I guess I'll always be
A soldier of fortune
Deep Purple: Kalandor – magyar fordítással
Songwriters: David Coverdale, Ritchie Blackmore
This music video features clips / scenes from the film Cold Mountain.
Translation: Katalin Nagy
No és csattanóként, egy mondanivalójában, stílusában igazán ideillő nóta,
I Who Have Nothing
I, I who have nothing
I, I who have no one
Adore you and want you so
I'm just a no one with nothing to give you but, oh
I love you
He, he buys you diamonds
Bright, sparkling diamonds
But, believe me, dear, when I say
That he can give you the world, but he'll never love you the way
I love you
He can take you any place he wants
To fancy clubs and restaurants
But I can only watch you with
My nose pressed up against the window pane
I, I who have nothing
I, I who have no one
Must watch you go dancing by
Wrapped in the arms of somebody else when, darling, it's I
Who loves you
I love you
I love you
I love you
Dalszerzők: Carlo Donida Labati / Jerry Leiber / Giulio Rapetti Mogol / Mike Stoller
Én vagyok, kinek nincs semmije,
az én nevem csak senki,
Imádlak, és akarlak nagyon,
nevem csak senki, és semmit sem adhatok, de oh,
szeretlek.
Ő vesz neked gyémántokat,
fénylő szikrázó gyémántokat,
de hidd el, kedves, ha én mondom,
ő neked adja a világot, de sosem szerethet, ahogy
én szeretlek.
Ő elvihet hova csak akar,
éttermekbe, drága klubokba,
míg én csak meglesni tudlak,
orromat az ablaküveghez nyomva.
Én vagyok, kinek nincs semmije,
Én, én csak egy senki,
látnom kell, más visz a táncba,
valaki más zár két karjába, mialatt, drága, én vagyok csak,
aki imádlak.
Katalin Nagy
Megjegyzés: A fordítással a Tom Jones féle verzióhoz igazodtam, az énekes némileg módosít, a nemek felcserélődése miatt.
Igen, hogy most visszarévedek a tavalyi, 2018-as nyárra, és mialatt az asztrológiás fejezeteimet megalkottam, ragyogás árad onnan. Napsugár, s a szellem fénye.
Egy hirtelen jött hőhullám junius végén, az eddigi legforróbb periód, az aranyban lebegő St. Ives öböl, és kicsivel később a Glastonbury- London- Winchester zarándoklatunk.
Adósa maradtam magamnak az akkoriban rálelt historiás hipotézisek felgöngyölgetésével, de legalább mementót állítottam róla.
És ha keltáink mégse lennének héberek, mi mások lehetnének, mint szkíták. Esetleg vegyesen.
Ez utóbbit a legújabb kutatások fényében tényként kezelhetjük.
Csak szólok, a következő videókat egy évvel korábban osztottam meg, minthogy a legújabb tudományos eredmények napvilágot láttak. Pupákok, mért nem engem kérdeztek meg first.
Igazam lett, hogy a Jamna kultura b@szottul külön kezelendő a többi szteppei kulturától. A Jamnások a szkíta kelták tűzfészkei, a többiek pedig nem egyebek, mint nyelvet váltott, s nyílván kissé keveredett... mély levegő, FINNUGOROK,
mert derék magyar ilyenkor nyugton nem maradhat persze, saját eredetét is menten firtatni kezdi. Főként haplogroupilag, bár ez öreg hiba, mert hamarosan konstatálnia kell majd, a dicső multnak végleg befellegzett.
Tudom, ez a két vidi kissé diffúzul hat itten, de a kronológia, az kronológia, fent megtalálható a haplopós fakkom egyben, mármint a blog tetején. Ha valakit épp most csigáztam fel.
Aztán a ládafiából nem csak ezek a haplogroupos videóim kerültek elő, de újraszerkesztettem a régi Nights in White Satin fordításom videóját is esztétikai okokból. Az első, eredeti verzió covermozaikokból tevődött össze, ami elég furcsán adta magát.
(A fotók hozzá az őrületes 2016-os esztendőből vannak válogatva mind.)
Úgy táncolom azóta is körbe újra, és újra azt a kizökkent időt, mint primitív törzs az égből hullt meteoritkövet. Lehet, halálom pillanatáig eldöntetlen marad a kérdés, hogyan csavarodhatsz vissza, a földi lét keretei között, elhagyott sorsod évtizedekkel ezelőtti pontjára, és hogy áldás, vagy épp szadisztikus büntetés ötven évesen átélni, amire tizenhat évesen vágytál lelkedből. A jobb, mint a soha filozófiája, ide kevés. Mert ami utána jön, amit úgy hivunk, együttélés, már törvényszerűen nem szólhat arról, mint aminek nekivágtatok volna anno, fuhh, de kínos, az élet hajnalán. Együtt töltött időnk minden évének megvolt a feloldhatatlannak látszó krízise, amikre válaszreakciónak csak a menekülés adódott, de minden egyes esetben történt valami, ami maradásra bírt, és utána valahogy a dolgok feloldódtak.
Már a kezdet kezdetén, 2016-ban azt mondtam, hogy szép és jó, de ez nekem túl intenzív, lelépek, istenemre. Nos, le is léptem egy sírkőről, s azon nyomban lábam törtem. Maradtam.
2017-es év elején, fél éves együttlét után, jött az ET telefonál haza fíling. Amkor olyan szinten lefáradsz, hogy csak a megszokott rutin kéne. Vágytam vissza a nyavalyás burtoni muszlim negyedet, a manual pekingemet a Bootsban, a dupla matracom a régi szobámba.
Nos, utazhattam is, felszámolni az említett lakást.
Bogdán fiam nevezetű lakótársamnak, ugyanis pillanatnyi egzisztenciási zavarában sikerült elfuckni a kéglit.
a burtoni atmoszféra körbeleng épp itten
Míg első pánikrohamomat példás ápolással oldotta, és fergeteges kirándulóshóval hintette be Phil, másodjára kibérelt egy jóval nagyobb lakást, a kutyáját, akivel addigra kiadósan rühelltük egymást pedig elnyikkantotta a háztól, illetve haverjának ajándékozta, nem szeretném az állatvédőket bestresszelni. Sőt, két kiscicával is beállitott helyette, ami aztán végképp megfőzött. A kéglihez tartozó kertről most nem írok újabb esszét, már megtettem before.
Idilli, leszámítva azt az apróságot, ami mindig megtörténik velem életem során, minden tartós kapcsolatomban. Amúgy is krónikusan alacsony ingerküszöböm a béka segge alá zuhan, határaim elvesztem, és logikusan ez testemen is manifesztálódik, hízásnak indulok. Ha nem indultam volna annak még eléggé a döglött pajzsmirigyem révén. Testetlen elvágyódásról beszélni tehát ebben a szituban kissé morbid lenne, inkább testes lesz az.
Exeter, épp átutazóban, a dundit rejti a kabát
Ez amúgy is valami gyári hiba lehet nálam, vagy későbbi totálkár, de nekem egy dolog szeretni valakit, ám mért kell ahhoz együtt is élni?
Már pedig ennek ez a módja többnyire.
Nem történt itt külsőleg semmi nagy csatt köztünk, nem volt oka.
2018 tavaszán meghalt anyám, és ezt egy régi iskolatársamtól tudtam meg, nem a testvéreimtől. Ok, ahol nincs, ott ne keresd.
Volt egy barátném is, hittem, aki hirtelen csak elémperdült, nekem nincsenek ám láncaim, szólta.
Jól van, Millus, nekem meg vannak, de eztán majd egyedül csörgetem. Ahol nincs, ott ne keresd, újfent.
Ahol meg VAN, ott nem találod, idiot?
Így esett megint maradtam, de már hova is mentem volna?
Elrendeltetett, mert hatalom.
És eljött a nyár, a csillogós.
Miért? Sziluetted elnézem a rőt naplementében,
a szél átfonja kezem, és nyugatra vezet engem,
sodródom örökké, de marad velem a kérdés,
találok ösvényt, mely enyém?
Vágyakozom e napért.
Ezt a földet átszelem, de meg nem érthetem, felnézek az égre, jelet nem küld mégsem, imára hajtom fejem, bárki meghallja-e? Találok ösvényt, mely enyém? Vágyakozom e napért.
A túlvilágon mit találsz? A hamis, s az igaz határán lelked kutatja okát, míg elérjük a halált. (Katalin NagY) És mostanra vissza is érkeztünk oda, ahonnan kiindulni szerettem volna, 2018 ősz, ezúton is gratulálok magamnak hozzá, tehát asztrológiás chapterek megalkotva, Zoltán elrepült, beköszöntött az ősz, és én éppen hátradőlök pihizni kissé
Alábbi képen viszont nem dőlök, hanem, a kirándulós listám szerint, mert olyanom is van, csak semmi lazaság, épp Newquay-ben kirándulunk, mint látszik igen boldogan
Mikor nem örömködöm, olyankor adminkodom a dalmegosztós fészoldalon, ennek kapcsán bőszen fordítani is kezdek ismét. Vélem, értő közönségre leltem. Hihi, nem is. Sebaj, majd az utókor. The angels never die.
Ez a dal minden angyal felszenteltére íródott, aki a vörös-fehér tiszteletéért, hagyományaiért, becsületéért élt, és halt. Isten ádjon titeket, sosem fogunk elfeledni. Vágtatna velem bár vasparipán, itt, az úton, halálfejjel a hátán. Férfi, ha erényes, megvédi a klubját. Nem ismert félelmet, a harc elébe állt. Árnyékát érzem, mellettem robog, az út porában, örök szabadon. Hogy egy csak, avagy száz, az nem oszt, és szoroz már, vagy gőg, és hírnév, vagy vágta a mennyben. A piros-fehérnek színe, és szelleme szabad férfinek, tette az ügyért, s a testvériségért. akár a sas az égre felhág, de tudnod kell, egy angyal sosem hal halált. Vágtatna velem bár vasparipán, itt, az úton, halálfejjel hátán. Férfi, ha erényes, megvédi a klubját. Nem ismert félelmet, a harc elébe állt. Árnyékát érzem, mellettem robog, az út mély porában, örök szabadon. Hogy egy csak, avagy vagy száz, nem oszt, és szoroz már, vagy gőg, és hírnév, vagy a vágta a mennyben. A piros-fehérnek színe, s érzése szabad férfinek, tette az ügyért, és az egész testvériségért akár a sas, az égre felhág, de tudnod kell, egy angyal sosem hal halált. (Katalin Nagy) This song is dedicated to all the angels who lived and died for respect, tradition and honor and the colours of red and white God bless you, we will never forget... I miss him riding, riding next to me Down the road With a deadhead on his back A man of honor, committed to the club, he wasnt scared at all He faced the fight I feel his shadows riding next to me on a dusty run Forever free If one or a hundred, it doesnt matter at all or pride and glory or ride in heaven. The colours of red and white and the spirit of a free man Call of duty and all for the brotherhood Like an eagle high up in the sky But you should know That angels never die I miss him riding, riding next to me down the road with a deadhead on his back a man of honor committed to the club he wasnt scared at all he faced the fight I feel his shadow riding next to me on a dusty, dusty run Forever free if one or a hundred, it doesnt matter at all or pride or glory or ride in heaven The colours of red and white and the spirit of a free man call of duty and all for the brotherhood like an eagle high up in the sky But you should know that angels never die
A címként használt idézetet volt férjem, gyerekeim apjának zárójelentéséből ollóztam, mert annyira megtetszett, és remekebb felvezetést képzelni sem tudok, újabb, esztendőnyi hallgatásom kivesézésehez. Ráadást folytatásokban meghalni milyen snassz már.
Ám először is elvált asszonypajtásaim szeretném figyelmeztetni, ne gondolhassák, hogy válási papírjok szabadulásukhoz vezet majd, s nem is kell ahhoz semminemű kapcsolat fizikai síkon, hogy a kötelék fennmaradjék, s ha nem hinnének nekem, majd megláSSák igazam, ha volt párjuk távozik e földi árnyékvilágból.
Én konkrétan uram halálának éjszakáján kezdtem morfondírozni Philnek a jóéjtpuszi mellé hirtelen, fiaim esetleges öröklési esélyeiről,illetve esélytelenségéről, s tettem ezt úgy kétezer kilométernyi távolból, hogy hét esztendeje színét se láttam neki,
s hét esztendővel ezelőtt is csak a fonákját.
Szóval, 2019 tavaszi napéjegyenlőségekor megözvegyültem, s belátni voltam kénytelen harmincnyolc évem tényleg ment a levesbe, különös szimmetriával. Pont tizenkilenc évet éltünk együtt, s ugyanannyit külön, s itt állok ötvenöt évesen, mintha lennék tizenhat, odáig kell visszaszánkáznom az időben, hogy Miklóstalaníthassam magam.
Konkrétan szétitta magát ő, a zárójelentés tanubizonysága szerint, az i-re a pontot a gutaütés tette fel. Bevitték, hajnalra vége volt.
Nem tudom, hogy ezt konkrétan hogy lehet lereagálni, én megközelítőleg három hónapot nyomtam a gépet. Találtam egy aranyos, lovagkorba helyezett szimulációs játékot, alkottam három karaktert, a másik kettő, "magamon kívül," a testvéreim lettek. Kivirultam a virtualitásban, egy idilli világ az, melynek istene, teremtménye is egyúttal te vagy.
A junius meg egyébként is szürke volt, és esős.
Nem mondhatnám, hogy a kapcsolatomnak Phillel ez túl jót tett, de viselte, annyit jegyzett meg félénken, jó szar hely lehet az a Magyarország, hogy ott mindenki meghal, -pont egy éve anyám távozott az élők sorából-, úgyhogy mondtam neki,
na ja.
egy évvel ezelőtt...,
és ma, Montika tankjának renoválása után.új, fürészporos derékaljat kapott a drága
Szóval, kemény a piac, avagy a föltámadás szomorúsága.
Lám, rohamléptekkel haladok, három hónapot szinte le is tudtam.
Persze, nem így indult.
Annyi történt, hogy legutolsó gigantikus asztrológiai fejezetem megalkotása (2018 oktober) után kissé elpilledtem, gondoltam, megszavazok magamnak egy kis pihenést, regenerálódást.
Zoltán fiam elvitte a repülő világkörüli útjára, épp ennek apropóján készítettem a nagyobb lélegzetű, idővonalas áttekintést, mért ne lógázhatnám a lábam? Nem hajt a tatár.
Olyan volt, mint mikor lepkét kergetni mensz a rétre, vagy ibolyázni, s mindig akad egy újabb kisvirág, avagy pille, s te csak sodródsz, nem tudsz leállni.
Mindig akadt valami kisebb érdekes dolog, aktualitás, aminek a végére akartam járni, mondván, hogy majd "aztán" lejegyzem a történteket.
De nem volt aztán.
Volt amatőr irodalmi oldalon vigéckedés, adminkodás rocksite-on, családfakutatás, újabb fordítások, rajzolás, fotózás, minden kutyafüle volt, csak mindezek eseménnyé emelése, magammal megbeszélése nem történt meg az írás által.
Mi volt még?
A háttérben lengedező balsejtelem, s annak fokozatos realizálódása ezen, 2019-es esztendőben.
A komor köd akkor ereszkedett rám egy éve, mikor lecsekkoltam kissé alaposabban aktualizálódó, hosszútávú tranzitjaim, és észrevételezni voltam kénytelen, hogy a szaturnusz és a plutó az aszcendensem felett fog bokázni egész évben, háromszor alkotva konjukciot a fejem felett, -a merkurom is egybeesik az aszcendensemmel-,
dikk, mondom ez akkora halálkapu, hogy ihajja.
Tudni illdomos, ha ezek ketten összejonnek valami nevezetes állásba, mármint a szaturnusz és a plútó, annak minimum világháború, vagy gazdasági világválság a vége, ami még hagyján, de hogy konkrétan most engem vesznek célba, az már némi aggodalomra ad okot.
S lőn.
De most könnyű levezetésképp legújabb fordítássom következzék, fullosan saját videoklipjével.Kis, csinos fejezetekben gondolkodom.
Joan Baez, Diamonds and Rust.
Gyémántok és rozsda.
Joan Baez: Diamonds and Rust
Well I'll be damned Here comes your ghost again But that's not unusual It's just that the moon is full And you happened to call And here I sit Hand on the telephone Hearing a voice I'd known A couple of light years ago Heading straight for a fall
As I remember your eyes Were bluer than robin's eggs My poetry was lousy you said Where are you calling from? A booth in the midwest Ten years ago I bought you some cufflinks You brought me something We both know what memories can bring They bring diamonds and rust
Well you burst on the scene Already a legend The unwashed phenomenon The original vagabond You strayed into my arms And there you stayed Temporarily lost at sea The Madonna was yours for free Yes the girl on the half-shell Would keep you unharmed Now I see you standing With brown leaves falling around And snow in your hair Now you're smiling out the window Of that crummy hotel Over Washington Square Our breath comes out white clouds Mingles and hangs in the air Speaking strictly for me We both could have died then and there
Now you're telling me You're not nostalgic Then give me another word for it You who are so good with words And at keeping things vague Because I need some of that vagueness now It's all come back too clearly Yes I loved you dearly And if you're offering me diamonds and rust
Nos, átkozz meg, itt jön már szellemed, de ez nem szokatlan, hisz megint telehold van, és itt vagy vonalban, és itt ülök, kezemben telefon, ismerős hangod hallom, fényévekre távol a most, hagyom, hagy zuhanjak,
hogy felidézzem a szemed, vörösbegytojásnál kékebb, mondod, túl zajos költészetem, honnan is hívsz fel most? Közép-Nyugat lehet. Tíz éve volt, hogy díszgombokat veszek, meglepsz te is engem, ismerjük, az emlék mit terem, mit ad, gyémánt, s rozsda.
Felrobbantod a színt, a legenda jelen, mint mosdatlan kápráztató, egy eredeti csavargó, karjaimba tévedsz, hogy megpihenj, lemerültél a tengerbe, a madonna ingyen tied, s bár kagylóhéja törten, ő megóvna, igen.
Látlak épp, állókép, barna levél hull köréd, hó hajadon leng, ablakból nevetsz rám, el nem rejthet ócska hotel, Washington park felett leheletünk fehér felleg, elvegyül, a légben lebeg, komoran szól nekem, elveszhettek itt mindketten.
Benned, beszéded int, már múltnak helye nincs, sóvárgásunkról más szót taníts, te, ki oly pompás szónok, s mindent ködbe merít, mivel szükséges nekem e homályból, mert túl tisztán tér vissza, imádtalak, drága, és ha újra kínálnál gyémántot, s rozsdát, már megfizettem.
Persze,
hogy nem úsztam meg, hogy fel ne vázolódjék egy séma, életünk
periodikus váltásairól, ami rendre 6 évenként következett be,
szinte óramű pontossággal.
a Bolygók éveinek időtartalma, földi napokban mérve. Valamiért pluto lemaradt a listarol az ő 248 évével.
Említettem már, hogy
aki nem akar leragadni a születési képlete által
nyújtott pillanatfelvételnél, ami jobbadán jellemrajzot nyújt, és sorsképletet
ad,
hanem szeretne jóslásokba bocsátkozni az életútja
során lezajló folyamatokat illetően, mindarról, aminek nem ő a kovácsa, de
biztos elszenvedője,avagy kegyeltje,
és ami mintegy a feje felett történik,
annak nagyon tisztába kell lennie a bolygók
ciklusainak idejével.
Mivel a világóra születésedkor nem áll meg,hanem
miután rádsötötte bélyegét, rendíthetetlenül tovább ketyeg,
és fényszögei által akcióba lép születési képleted
bolygóival,
valamint általmasíroz újra és újra a házaidon,
no meg a házaidban helyet foglaló jegyeken,
hogy időnként vissza is érkezhessen a születési
képletedben elfoglalt hajdani helyére.
Nem kell hozzá matematikai zseni belátni, hogy
ezen időtartamoknak tizenketted részére lesz szükség a
jegyváltáshoz, átlagosan.
Azért átlagosan, mert a nap és hold kivételével,
időnként minden planéta rükvercbe kapcsol.
A durvaság az, hogy az uranus-neptunusz- plutó hármas lényegében matematikai
sorozatot alkot a keringési idejével, így áll elő a bűvös helyzet, hogy a
jegyváltáshoz
az uranusznak 7,
a neptunusznak 14,
a plutonak 21 esztendőre lesz szüksége.
Így közösen támasztják alá a tételt, hogy
életünk 7 éves periódusokból áll, amint hét év szükséges arra, hogy
tested sejtjei lecserélődjenek.
Számomra elég furi, hogy asztrológusék gyakran elég lemondóan nyilatkoznak a
három, külső, óriás bolygóról,
mondván, hogy ezek "csak" !! nemzedéki
hatásokat képesek kiváltani,
pedig hát épp ezek a dolgok, ami által kapcsolódni tudunk, közösséget tudunk
alkotni generációnk tagjaival, ezek azok a szimpatiák, életérzések,
irányultságok, amiért egy korcsoport tagjai nem lézengenek atomizált
elszigeteltségben egymás mellett.
Ha most a világ dinamikus horoszkópjának szemszögéből nézem, ezek azok a
divatok, szellemi áramlatok, amik meghatároznak, illetve létrehoznak egy- egy
periódust;
a világtörténelem szövetének mintázatáról beszélünk!
Ha kulcsszót keresünk kedvenc szokásunk szerint a három bajkeverőhöz, hogy
velünk, személy szerint IS mit tesznek, íme;
az uránusz hirtelenjében felforgat,
a neptunusz káoszt csinál, errodál,
elhomályosít, kétségessé tesz,
a plutó válságba dönt, és a szenvedés által
áttranszformál,
mindeneket, amin átsétál, hogy konkrétan mit is, az a
csillagjegytől és ház helyzettől függ, ahol sétáját
megteszi.
Ám dolog nem áll meg ott, hogy a bolygók ciklusát csak a földre
vetíthetjük le, egyesével, ez belátható,
hanem több bolygó egymáshoz vonatkoztatott ciklusát is vizsgálhatjuk.
Kiindulási pontunk az lesz, mikor a két bolygó, a földről tekintve
együttállásban van, innentől kezdve vizslatjuk, mikor fognak bezárni nevezetes
szögeket, (60, 90, 120, 180, )
és mikor fognak megint együttállásba kerülni,
ami természetesen a ciklus végét, és egyben egy új
ciklus kezdetét jelenti majd.
A bolygószinodikus ciklusok olyan ciklusok, amelyek
egy bolygó, és egy másik bolygó között fordulnak elő.
Sok ciklus van ugyanabban az időben, mindegyik
egymásba fonódó és összefonódó.
A szinodikus asztrológia feltárja ezeket a bolygó
ciklusokat, a ciklusok témáit, és a ciklusok progresszióját.
A születési asztrológiai diagram, (vagy bármely asztrológiai
diagram) egy pillanatnyi kép, amely időben megfagy.
A ciklusok összefüggéseinek áttekintése olyan,
mint filmet nézni, ahonnan a képet készítették.
Ennek során sokkal jobban megértjük a kép
jelentését, és hogyan illeszkedik egy nagyobb evolúciós narratívába.
Ez az átfogó kontextus sokkal jobban megérteti a
növekedésnek, és életmódunk természetének lehetőségeit.
Az uránusz- neptunusz-plutó együttes ciklusa a
legdurvább, közös állásuk, (nem közösülésük,) Krisztus előtt 576-ban
következett be, és legközelebb 120 ezer év múlva fog csak megint egy pontban
találkozni a három bajkeverő.
Eme a témakör szintúgy hatalmas, érdekfeszítő, és
rendszerezés után kiált,
hogy a különböző bolygópárosok uniója,
és egymással bezárt, nevezetes szögei
miféle világfolyamatoknak, miféle fázisait
testesítik meg:
de nem fog most rá sor kerülni, annyi bizonyos.
Mi most a világóra ketyegésének arra az aspektusára koncentrálunk
rendületlenül, amit a születési horoszkópunkkal kapcsolatos érintkezésével vált
ki,
azaz a tranzitokra.
Mert amikor az aktuális csillagállás születési
bolygót érint,
és amikor a vándorló planéták végiggyalogolnak
egy-egy házunkon, és a benne foglalt jegyeken,
ezek azok a determinációk, és kényszerek, amik
alól nincs kibúvónk, ezeket a szerepeket el kell játszanunk, ha nincs is
ínyünkre a szereposztás.
Táblázatok keserves tömkelege elé nézek,
azt már végképp el is feledem, hogy 22 részesre
terveztem ezt a sorozatot,
mire mindezt koncepciózusan szintén végig
veszem,
hogy minden egyes tranzit bolygó milyen hatást
vált ki,
mikor rákapcsolódik a születési bolygóinkra,
ha azokkal nevezetes szögeket zár be,
ha átsétál egy-egy házunkon,
vagy a tizenkét asztrológiai jegyünk valamelyikén,
megőszülök.
Irgalom atyja, ne hagyj el.
De ez természesen megint nem most lesz :)
Én most, itt,
csak az uranusz jegyváltásaira koncentrálva
elsősorban,
magamat pedig mintanyúlnak használva,
a világslágereket pedig kordíszletnek, és
illusztrációnak,
fogom végigtolni az általam megélt 54 évet.
Napló ez gyermekeimnek,
magam számára összegzés, leltár,
mindenki másnak pedig ízelítő, mire jó többek között
az asztrológia, hogyan tudnunk életükben rendszert, és ritmust találni általa,
hogy tudhatjuk kézben tartani az elfolyó időt.
Ha valaki hasonlóra vetemedne saját életét iletően,
ajánlom figyelmébe a jupiteri ciklusokat, amelyek 12 évesek, tehát
egy jegyben egy esztendőt tartózkodik a jupiter, ezzel dolgozik amúgy a kínai
asztrológia is, de ezt csak úgy mondom.(Tudjuk, nyulak, és patkányok, meg a
tigrincsek.)
Amikor első ízben ér a tranzit jupiter a születési
jupiterhez
bekövetkezik a kamaszkor,
másodiknál a felnőttkor köszönt be, ami nem volt
mindig 18 évhez kötve, jogosabb is a 21, illetve 24,
a harmadiknál már, 36 évesen, aktivitásod teljében
lévő középkorúnak mondhatod magad,
48 éves korod táján kirepülnek a gyerekeid,
6o évesen elküldenek nyugdíjba,
72 éves korodig még vitézül kitarthatsz,
utána már törvényszerű lesz a hanyatlás.
Ajánlom továbbá a szaturnuszi ciklusokat is, amelyek 30 évesek.
Mindenki kínosan érzi magát 30 évesen, amikor
először tér vissza kiindulási helyére, vagyis a születési képletben elfoglalt
helyére a szaturnusz, hisz rádöbben, a zsenge ifjukorának lőttek,
általában szintén nem öröm a nyugdíjas korszak
kezdetét jelző második visszatérés, a 60 éves kor,
s hogy a 90 éves aggkor kezdetét jelző 3.
visszatérés nem öröm, az tuti :D
vagy mégis, mert kitartottál, és életben maradtál.
A nyolcvannégy évig tartó uránuszi
ciklus körbeérését sokan meg sem élik, a felét többnyire azért igen, nos,
erről írta Dante bácsi, hogy
"Az emberélet útjának felén egy sötét erdőbe
értem én, mivel az igaz utat nem lelém."
Ezt a fílinget leginkább a kapuzárás előtti pániknak
mondhatnánk ma.
Ha nem pontos az idézet teljesen, sorry,
a franc fog most ráguglizni.
Amúgy én is a jupiterrel dolgoztam,
aminek a fél ciklusa is jelentős, ( ez a 6 év, mikor a tranzit jupiter
szembenállásba, majd együttállásba helyezkedik felváltva, a
születési horoszkóp jupiterével,)
csak én abban a spéci helyzetben vagyok, hogy
fogantatásom idején,
1963-ban
az uranusz épp belépett a szűz jegyébe, lásd
itt alant,
így aztán sokáig gyakorlatilag nálam egybe esett az uranuszi jegyváltás, és a tranzit jupiter szemben/ majd együtt,/ majd megint szemben állási pozíciója, --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1969-ben
lásd itt
alant, a tranzit jupiter, és uranusz együttállásban lép be a
mérlegbe,
a
születési horoszkóban, (a belső körön) láthatni, hogy a születési jupiterem,
ezzel szemben, a kosban van,
a
jupiteri periodika mellé visszaszegődik az uranuszi tranzit,
ami
közben áthaladt a vízöntőn,
és pont
a második házam csúcsához, az anyagiak házának csúcsához érkezik,
hogy egy
ügyes, de számomra fájdalmas mozdulattal kipenderítsen minden eddigi
megszerzett javaimból.
Egyetlen
szerencsém, hogy a jupiter viszont pont elérte tizedik ház csúcsát, ami a
karrier háza, épp ebben az évben szereztem szakképesítést a pc-hez, ami a
menekülőutat jelentette számomra a világégésemből. Mutatom.
Tranzit jupiter az MC felett, uranusz a második ház csúcsán
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------2012es életszakaszom kezdetén a jupiteri ritmikához a neptun, és az
uranusz együttesen csatlakozik,
...és most, 2018ban megint egy uranusz jegyváltás csatlakozott Jó Péterhez,, az uránusz elérte a bikát, plusz ezúttal a nyavalyás plútó az, mi elérte az aszcendsem. Horror.
Summa summarum: az én jupiteri, 6 éves
periódusváltásaim
ezért voltak baromi erősen érzékelhetők,
ezért darabolták életem élesen elkülönülő
életszakszokra,
mert a nagy bajkeverők szintén beavatkoztak minden
egyes esetben, sorsszerűen. Csak kapkodtam a fejem ez egész éltemben
jószerével:
ez gyakorlatilag 9 különbözó identitást, maszkot
rakott rám,
és soha sem én voltam a szereposztó.
Ennyi ma, holnap a videókban rögzítetteket fogom még ITT tisztába tenni, tudom
én, hogy a hevenyészett fordításaim nem adják kristálytrisztán vissza, pontos
mondandómat...
Tehát a videók...
Az Uranusz olyan bolygó, amely változást, modern
technológiát, és innovatív gondolatokat és ötleteket képvisel.
Ez egy olyan bolygó, amely szabályozza a
haladást, ahol konzervatív és hagyományos ötletek törnek a bilincsekből.
Így színeváltozásai, azaz jegyváltásai, ill. egy-egy jegyben való tartózkodása
kifejezésre juttatja a világban felszínre törő életérzéseket, divatáramlatokat,
új forradalmi életformákat.
Ezeknek viszont nincs is jobb szemléltetője mint a
"könnyűzene", ami eccerre képes tükrözni, és átadni
életstílust, értékeket, divatirányzatokat, szóval komplett hálót fon
köréd.
Ha egy könnyűzenei irányzat követőjévé válsz,
adottak lesznek társak, egész életedet lefedő sablonok, a beszédstílustól
kezdve, az életérzésen át, a hajviseletig.
A dalok pedig milliók által, világszerte recitált mantrák, amit
milliószor meghallgatsz, s olyan mélyen beléd épülnek ezáltal, hogy hosszú
évtizedek múltán is segíteni fognak felidézni életed valaha volt korszakait,
történéseit.
Hát ezért, s így
zenés videó periodikák következnek,
A blog szövegében most csak az uranusz
jegyváltásaira térek ki itt,
az egyéb, személyes tranzitok kitárgyalása csak a videók szövegében olvasható.
A kissé hevenyészett fordításokért elnézést kérek újfent, de az már így marad,
ki van csukva, hogy én tovább molyoljak ezzel a cuccal.
Allah csak megmondhatója, mennyit kínlódtam a videók feltöltésével is, mert a
You Tube jogvédő cerberusai újra, és újra nyakam szegték :(
"Videóját letiltottuk .."
Baszódjanak meg.
A blogger videó feltöltője is basZódjon meg,
mert azzal két percnél hosszabb videót képtelenség feltölteni ide,
és az a két You Tuber követőm is baszódjon meg, aki
ezekért a vidikért törölt a listájáról.
Szóval, addig voltam kénytelen molyolni ezzel a bejegyzéssel, hogy Zoltánom már
ötödik napja Nepál vadregényes tájain bolyong,
ezt küldte ma, háttérben az Annapurna
útinaplójuk itt, az oldalsó menüben megtalálható egyébként :) - pedig hogy szerettem volna elkészülni ezzel, mire elindul :( Üsse kő, így jártam. És eztán se lesz jobb, mert folytathatom a táblázat készítést, különös tekintettel a kardinális jegyekre.
Az is bolond, aki asztrológussá lesz Angliában.
1963-1968.
Uranusz
a Szűzben
Középpontba kerülnek az alternatív gyógymódok, és életstílusok, a kisemberek,
és a kisebbségek jogai, polgárjogi mozgalom, egyedi utak mások szolgálatára.
Ez az időszak nagy váltást hoz a partnerkapcsolatokban, jogban, művészetekben. A nem szokványos, korábban elfogadhatatlan szexuális életformák, közösségek, kapcsolatok elszaporodnak, és elfogadottá válnak...
Ez egy erőteljes elhelyezkedés az uranusz számára. A gondolatok, és
cselekvések nagy intenzitása általában a társadalomban bekövetkezett jelentős
változások felé irányul, és megszüntet korszakos hagyományokat, és
szokásokat. Az emberek gyakran forradalmi megközelítést alkalmaznak a szexre,
érdeklődők a pszichológia iránt, és képesek új gyakorlatokat és módszereket
hozni benne. Talán a legnagyobb előnye ennek a szempontnak az, hogy az
embereknek nagyon erős akaratuk van
Ez az elhelyezés nagyon makacs, lázadó és agresszív.
Nagyszerű
képzelőerő, és intuíció, kaland, szabadság, utazás. Sokkoló emberek
élvezik azt, amit mondanak, vagy tesznek. Kalandosak és függetlenséget
keresnek.
Lázadás a rend és a hatalom ellen. Új rendelkezéseket fognak bevezetni, és
megpróbálhatják ellenőrizni a politikát is. Ez növelni fogja e
jelben a hidegséget. Kommunizmus összeomlása. Társadalmi, politikai
struktúrákban gyors változásokat eredményez.
Olyan intelligens embereket hoz létre, akik új technológiákat találnak ki
az emberiség javára. Barátságos, és humanitárius, de független, képes
új technológiák bevonására és a kommunikáció átstrukturálására. Részletesebb
adatok a videón :) Pc -mania ezerrel, röviden, és netkomplexus.
Érzelmi
területeken viharos zavar, vagy romantikus hullámok, amelyeket lehetetlen
irányítani. A rejtett dolgok csábítása. A függetlenség iránti igény
nem ismer határokat, az idealizmus, a szimpátia, az érzékenység. Sok
kreatív lehetőség van itt. Rejtőzés a fantasy világában. Intenzívebb
droghasználat.
Érzelmi területeken viharos zavar, vagy romantikus hullámok, amelyeket
lehetetlen irányítani. A rejtett dolgok csábítása. A függetlenség
iránti igény nem ismer határokat, az idealizmus, a szimpátia, az
érzékenység. Sok kreatív lehetőség van itt. Rejtőzés a fantasy világában.
Intenzívebb droghasználat.
Lehet hatalmas kormányzati reformok ideje, diktatórikus túlkapásokkal.
Militaristák, diktátorok szezonja. Individualizmus, gunyoros style. Ez a
helyezés kiemeli, hogy mi új, rendhagyó, és más. Az önbizalom és a vezetői
képesség megerősödik.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ez itt, legalul, hogy micsoda, már elfelejtettem, de majd kiderül osztás után. Túl szép lenne, ha szerkesztés közben is meg tudnám tekinteni. Lehet, hogy le sem játszható amúgy, örök köd takarja majd, mit szerettem volna általa megmutatni :)
És végül megfejtettem,mi ez a kis videó mellettünk: mutatja több bolygó pályamozgását, hogyan kerülnek időről-időre együttállásba. Szemléltető anyag tehát a szidonikus ciklusokhoz ...